
Nadchodząca zmiana w rozkładzie jazdy PKP Intercity to dobra wiadomość dla wszystkich, którzy marzą o szybkim wypadzie pod Tatry. Już wkrótce na trasie do Zakopanego pojawią się pociągi Pendolino. Po raz pierwszy na stałe, przez cały rok, podróżni będą mieli możliwość dotarcia do tej popularnej miejscowości dzięki najszybszemu pociągowi w polskiej ofercie. Nowe połączenia mają szansę zrewolucjonizować podróże z najważniejszych polskich miast do Zakopanego, skracając czas dojazdu i podnosząc komfort jazdy na wyższy poziom.
codzienne kursy pendolino: jak to będzie wyglądać w praktyce?
Już od 14 grudnia pociągi ED250 będą pokonywać trasę z Gdyni do Zakopanego i z powrotem, oferując połączenia każdego dnia tygodnia. Pendolino wyjedzie z Gdyni o 11:31, a na trasie zatrzyma się m.in. w Warszawie Centralnej (przyjazd 14:40) i Krakowie, skąd ruszy o 17:02. Przystanek przewidziano także w Nowym Targu, a finał podróży zaplanowano na 18:59 w Zakopanem. W przeciwną stronę, pociąg rozpocznie kurs z Zakopanego o 9:00, zatrzyma się w Warszawie Centralnej o 13:20 i dotrze do Gdyni o 16:27. Jest to obecnie najszybsza opcja dotarcia zarówno ze stolicy, jak i z Krakowa do Zakopanego: odpowiednio 4 godziny 19 minut oraz niespełna 2 godziny.
komfort i czas – co zyskają pasażerowie?
Największą zaletą nowego połączenia jest czas przejazdu – dotąd podróż koleją do Zakopanego bywała żmudna, zwłaszcza dla osób przemierzających pół Polski. Pendolino umożliwi nie tylko szybki transfer z dużych miast, ale przede wszystkim poprawi standard podróży na tej malowniczej, ale wymagającej trasie. Dla pasażerów oznacza to mniej przesiadek, większą przewidywalność rozkładu oraz możliwość zaplanowania zarówno weekendowych, jak i dłuższych wyjazdów. Wygoda i dostępność połączenia przez cały rok to także duży atut dla branży turystycznej w regionie Podhala, gdzie sezon turystyczny trwa praktycznie nieprzerwanie.
nowa strategia pkp intercity i wykorzystanie taboru
Wejście Pendolino na trasę do Zakopanego nie jest przypadkowe. PKP Intercity od dawna poszukiwało sposobu na lepsze wykorzystanie swoich flagowych składów. Zgodnie z wypowiedziami zarządu, pociągi te nocują w Krakowie – właśnie to pozwoliło na efektywne zaplanowanie nowych kursów bez potrzeby inwestowania w kolejne jednostki. W efekcie oferta przewozowa zostaje poszerzona, a przewoźnik korzysta z posiadanego taboru w sposób optymalny finansowo. To rozwiązanie korzystne dla wszystkich: pasażerowie otrzymują dodatkowe szybkie połączenie, a spółka nie ponosi zbędnych kosztów.
premiery i atrakcje na inaugurację nowej trasy
Oficjalne uruchomienie nowej trasy PKP Intercity zamierza uczcić wyjątkowym wydarzeniem. 18 października zaplanowano specjalny, promocyjny kurs Pendolino, który wyjątkowo zastąpi tradycyjny skład EIC Tatry. Tego dnia bilety będą dostępne w symbolicznej cenie 1 zł dla wszystkich chętnych. Pociąg wyruszy z Warszawy Wschodniej o 7:29, zatrzyma się w Krakowie i Nowym Targu, a do Zakopanego dotrze już o 12:14. Dla wielu podróżnych to szansa, by jako jedni z pierwszych przetestować najwyższy standard podróży na tej trasie i sprawdzić, jak Pendolino radzi sobie na podhalańskich szlakach.
pendolino pod tatrami – historia powrotu
Choć dla wielu podróżnych Pendolino w Zakopanem to coś całkiem nowego, warto przypomnieć, że te pociągi pojawiły się tu już w 2017 roku podczas przejazdów testowych. Wówczas jednak ograniczenia infrastruktury nie pozwalały na regularne kursy z przyzwoitym czasem przejazdu, dlatego projekt nie był kontynuowany. Dopiero niedawne ukończenie modernizacji podhalańskiej linii kolejowej stworzyło realne warunki do wprowadzenia Pendolino na stałe. Dziś, dzięki nowoczesnym torom, szybkie pociągi mogą w pełni wykorzystać swoje możliwości – a ich powrót do Zakopanego jest symbolem kolejowego rozwoju regionu i szansą na przyciągnięcie nowych turystów.