W najbliższy weekend Warszawa stanie się areną ważnych robót związanych z modernizacją infrastruktury tramwajowej. Mieszkańców czekają istotne zmiany w ruchu, szczególnie w rejonie jednego z najważniejszych skrzyżowań Ochoty. Wszystko po to, by już wkrótce komunikacja publiczna stała się szybsza i bardziej niezawodna.
Nowy węzeł tramwajowy – co się zmieni na Ochocie?
Prace przy podłączeniu sieci trakcyjnej rozpoczną się 22 listopada i potrwają przez cały weekend. Roboty obejmą skrzyżowanie ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. oraz Banacha, gdzie powstaje nowoczesny rozjazd prowadzący w kierunku Dworca Zachodniego. To kolejny etap inwestycji, która ma ułatwić komunikację tramwajową pomiędzy zachodnią częścią miasta a centrum.
W związku z realizowanymi pracami konieczne jest zamknięcie odcinka torowiska. Przez dwa dni tramwaje nie będą kursować pomiędzy placem Narutowicza a pętlą P+R Al. Krakowska, co wpłynie na codzienne dojazdy wielu mieszkańców Ochoty, Włoch i Ursusa.
Które linie tramwajowe obejmą zmiany?
Przerwa w ruchu dotyczy tramwajów linii 1, 9 oraz 15. Pasażerowie tych linii będą mogli dojechać tylko do placu Narutowicza – na tym odcinku trasy kończą swój bieg i zawracają. Dalej w kierunku południowym ruch tramwajowy zostaje całkowicie wstrzymany do zakończenia prac. Pozostałe linie tramwajowe kursujące przez centrum lub inne dzielnice nie są objęte zmianami.
Zastępcza komunikacja i organizacja ruchu
Aby ograniczyć niedogodności, Warszawski Transport Publiczny uruchomi specjalną linię autobusową Z-9. Tymczasowe autobusy będą jeździły na trasie od placu Narutowicza aż do pętli P+R Al. Krakowska, zatrzymując się przy wszystkich najważniejszych przystankach pośrednich. Część kursów będzie kończyć trasę przy ulicy Hynka, co pozwoli pasażerom wygodniej dotrzeć do docelowych miejsc na południu miasta.
Szczegóły rozkładów jazdy oraz lokalizacje przystanków linii Z-9 będą widoczne na przystankach i dostępne w internetowym rozkładzie jazdy. Organizatorzy proszą mieszkańców o wcześniejsze zapoznanie się z tymczasową organizacją ruchu.
Cel inwestycji i apel do podróżnych
Modernizacja skrzyżowania Grójecka–Bitwy Warszawskiej 1920 r.–Banacha to kluczowy element rozwoju warszawskiej sieci tramwajowej. Po zakończeniu prac możliwe będzie poprowadzenie nowych tras do Dworca Zachodniego, co poprawi połączenia między dzielnicami oraz ogólną jakość usług transportowych.
Przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego podkreślają, że wszelkie niedogodności są niezbędnym etapem modernizacji. Proszą pasażerów o zachowanie cierpliwości i wyrozumiałość w trakcie prowadzenia prac, które mają przynieść trwałe korzyści i poprawić komfort podróży komunikacją miejską w przyszłości.
Źródło: facebook.com/tramwaje.warszawa
