
W sercu warszawskiego Dworca Zachodniego zakończono ważną inwestycję, która znacząco wpłynie na codzienną mobilność mieszkańców stolicy. Nowy podziemny przystanek tramwajowy to wyjątkowy projekt, który ma na celu nie tylko poprawę dostępności, ale również wpisuje się w szerszą strategię rozwoju miejskiego transportu.
Nowoczesna infrastruktura podziemna
Wybudowanie pierwszego w Warszawie podziemnego przystanku tramwajowego to przełomowe rozwiązanie dla miejskiej sieci komunikacyjnej. Zlokalizowany pod Alejami Jerozolimskimi, w bezpośrednim sąsiedztwie Dworca PKP, przystanek ten umożliwia pasażerom wygodne przejście do peronów kolejowych, dzięki przebudowie istniejącego przejścia podziemnego.
Bezproblemowe połączenia komunikacyjne
Przystanek stanowi integralny element pieszej infrastruktury, łączącej strategiczne punkty komunikacyjne w okolicy. Dzięki nowemu tunelowi, mieszkańcy mogą z łatwością przemieszczać się między przystankami autobusowymi a peronami stacji Warszawa Zachodnia. Tramwajowa trasa obwodowa, do której należy nowy przystanek, jest częścią większego projektu łączącego dzielnice takie jak Wola, Ochota, Mokotów i Wilanów.
Finansowanie i perspektywy rozwoju
Projekt został sfinansowany dzięki wsparciu z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027. Plany przewidują rozpoczęcie kursowania tramwajów na nowej trasie do Dworca Zachodniego w 2026 roku. Konstrukcja peronów uwzględnia różnorodne potrzeby pasażerów, oferując dostęp przez schody tradycyjne, ruchome i windy, co zapewnia wygodę i dostępność dla wszystkich użytkowników.
Ta inwestycja jest odpowiedzią na coraz większe wymagania mieszkańców Warszawy co do transportu publicznego, oferując bardziej wydajne i ekologiczne rozwiązania komunikacyjne.
źródło: facebook.com/warszawa