W sobotę, 29 listopada, nieprzewidziana awaria ciepłownicza na trasie tramwajowej w alei Niepodległości przy Filtrowej spowodowała konieczność wprowadzenia ograniczeń prędkości. Choć kursowanie tramwajów nie zostało bezpośrednio dotknięte, ponieważ ruch w tym miejscu był już wstrzymany ze względu na prowadzone prace sieciowe związane z nową trasą na Rakowieckiej, sytuacja wymagała pilnej interwencji.
Szybkie działanie na miejscu awarii
Po lokalizacji obszaru problemu, specjaliści natychmiast przystąpili do przeglądu torowiska i wykonania tymczasowych napraw. W niedzielę na miejscu pojawiła się specjalistyczna maszyna Plasser, która podbiła torowisko. Ten proces polega na podnoszeniu torów wraz z podkładami i zagęszczaniu tłucznia, co umożliwia właściwe ustawienie torów zarówno w pionie, jak i w poziomie. Dzięki sprawnemu działaniu, tramwaje wznowiły swoje kursy już w poniedziałek, 1 grudnia.
Wprowadzenie ograniczeń prędkości
Na odcinku od Nowowiejskiej do Trasy Łazienkowskiej obowiązuje obecnie ograniczenie prędkości do 20 km/h dla poruszających się tramwajów. Prace remontowe będą kontynuowane w godzinach nocnych, kiedy tramwaje nie kursują, co pozwoli na wymianę najbardziej uszkodzonych fragmentów torowiska.
Przyszłe plany remontowe i minimalizacja problemów
Na przyszły rok zaplanowano kompleksowy remont komory ciepłowniczej zarządzanej przez firmę Veolia, co spowoduje dłuższą przerwę w ruchu tramwajowym. Jednakże ta przerwa zostanie wykorzystana do przeprowadzenia gruntownego remontu torowiska. Otwarcie nowego odcinka trasy na ulicy Rakowieckiej, które nastąpi wkrótce, ma na celu zmniejszenie zakłóceń dla pasażerów, co zapowiada bardziej płynne podróże w przyszłości.
Źródło: facebook.com/tramwaje.warszawa
