Intensywne prace modernizacyjne na kluczowym skrzyżowaniu w Warszawie, obejmującym ulice Grójecka, Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r., dobiegły końca w dniach 22-23 listopada. W tym okresie przeprowadzono istotne prace związane z podłączeniem nowej sieci trakcyjnej, co chwilowo wyłączyło z ruchu tramwaje zmierzające do pętli P+R Al. Krakowska. Mające się tu połączyć nowe i dotychczasowe odcinki torów stanowią ważny element rozwoju miejskiej infrastruktury tramwajowej.
Szeroko zakrojone testy przed wznowieniem ruchu
Aby zapewnić najwyższą jakość i bezpieczeństwo usług, przed reaktywacją regularnych kursów tramwajowych konieczne były szczegółowe testy. W zimowych warunkach przeprowadzono jazdy próbne, wykorzystując tramwaj pomiarowy do oceny stanu technicznego sieci trakcyjnej na zakrętach prowadzących do pętli Banacha. Testy objęły zarówno trasę od Pl. Narutowicza, jak i z pętli P+R Al. Krakowska, co umożliwiło pełną diagnostykę nowej infrastruktury.
Tramwaje wkrótce wrócą na swoje trasy
Po pozytywnym zakończeniu wszystkich testów i inspekcji, planowany jest powrót tramwajów na trasy do pętli Banacha, co ma nastąpić już w grudniu. Ta zmiana znacząco ułatwi codzienne podróże wielu warszawiakom, odbudowując pełną funkcjonalność tego istotnego węzła komunikacyjnego, co jest szczególnie ważne dla miejskiego transportu.
Wsparcia informacyjnego dla przebiegu prac udzieliły Miasto Stołeczne Warszawa, Warszawski Transport Publiczny oraz Infoulice Warszawa, dostarczając cennych danych na temat postępów prac i ich wpływu na publiczny transport.
Źródło: facebook.com/tramwaje.warszawa
