Od 12 listopada, na ulicy Grzybowskiej zacznie się kolejna faza przebudowy, która wpłynie na organizację ruchu w tej okolicy. Prace te spowodują zmiany trasy dla autobusów linii 106, które będą musiały korzystać z wyznaczonych objazdów, aby uniknąć utrudnień komunikacyjnych.
przekształcenia w ruchu drogowym
Ulica Grzybowska na odcinku od ulicy Żelaznej do Towarowej zostanie przekształcona w ulicę jednokierunkową, co oznacza, że pojazdy będą poruszać się tylko w kierunku zachodnim. W związku z tym, autobusy linii 106, które kursują w stronę Mariensztatu, będą zmuszone do korzystania z alternatywnej trasy, aby ominąć zamknięty odcinek. Nowa trasa poprowadzi autobusy ulicami Płocką, Wolską, Aleją „Solidarności” oraz Żelazną, a następnie pozwoli im powrócić na pierwotną trasę w pobliżu przystanków Mennica.
alternatywna droga dla autobusów do ostroroga
Zmiany dotyczą także autobusów linii 106 jadących w kierunku Ostroroga. Po opuszczeniu ulicy Grzybowskiej, autobusy skierują się na Towarową, Prostą, a następnie na M. Kasprzaka, aby w rejonie Szpitala Wolskiego wrócić na swój stały szlak. Zmiana ta ma na celu ograniczenie zakłóceń w ruchu oraz zapewnienie płynnego funkcjonowania publicznego systemu transportu w tym rejonie.
szczegóły dotyczące prac budowlanych
Przebudowa ulicy Grzybowskiej obejmuje budowę dwóch pasów ruchu na odcinku od Towarowej do alei Jana Pawła II. Dodatkowo, przy skrzyżowaniach pojawią się pasy do skrętu, co powinno usprawnić przepływ pojazdów i zwiększyć bezpieczeństwo. Od Towarowej do Karolkowej zaplanowano jedną jezdnię. Inwestycja przewiduje również budowę nowych chodników po obu stronach ulicy oraz utworzenie ścieżek rowerowych lub pasów rowerowych, by ułatwić poruszanie się rowerzystom.
Zmiany obejmują również reorganizację miejsc parkingowych oraz wprowadzenie nowych przystanków autobusowych, co ma na celu lepsze dostosowanie komunikacji miejskiej do potrzeb mieszkańców i poprawę komfortu podróży. Przebudowa ulicy Grzybowskiej ma na celu nie tylko jej modernizację, ale także podniesienie jakości życia mieszkańców oraz użytkowników publicznego transportu.
Źródło: Warszawski Transport Publiczny
